دمپر کانال دستی تهویه نظری (6)

دمپر یک نوع صفحه فلزی یا به نوعی همان یک دریچه است که با باز و بسته کردن آن چه دستی و چه خودکار، سبب تغییر دمای هوا از طریق تنظیم جریان عبوری از کانالها میشود. از یک دمپر بین کانال موتوری می توان به منظور قطع کردن سیستم تهویه هوای مرکزی (گرمایش یا خنک کننده) در اتاقی که از آن استفاده نمی شود و یا تنظیم درجه حرارت و کنترل هوا از اتاقی به اتاق دامپینگ دیگر استفاده نمود. به زبان ساده تر دمپر یک نوع شیر است که وظیفه باز و بسته کردن و یا تنظیم و کنترل جریان هوا را بر عهده دارد و می توان از دمپر موتوری برای قطع جریان هوا در یک اتاق بلا استفاده یا برای تنظیم دمای اتاق استفاده کرد. دمپر کانالها وسیله ای برای متوقف کردن یا تنظیم جریان هوا در کانالها هستند. دمپر کانال وسیله ای برای متوقف کردن یا تنظیم جریان هوا در کانالها هستند.

لطفا از صفحه ما بخواهید.

در هنگام بروز انفجار، مهمترین مسئله مهار کردن موج انفجار است. این محصول یک صفحه عمودی فلزی است که برای کنترل کردن موج انفجار احتمالی در کانال های هوا تعبیه می گردد. یک صفحه فلزی است که جریان هوا را در داخل کانال دودکش هواساز یا دیگر تجهیزات کنترل هوا مسدود یا تنظیم می نماید. مهر کامل نیست. اما در دمپرهای پره ای رفت و برگشتی، جریان هوا با باز بودن روتورها با دقت و حجم کمتری عبور می کند و در صورت بسته بودن روتورها وضعیت آب بندی بهتر است. اگر از نوشتن این مطلب لذت بردید و مطمئنا می توانید اطلاعات بیشتری در مورد جدا لطفا از صفحه ما بخواهید. ساختار ظاهری و نوع کارکرد این دمپر موتوری بسیار شبیه دمپر موتوری چهارگوش موازی است با این تفاوت که نوع باز وبسته شدن تیغه های این دمپر به صورت غیر موازی و در اصطلاح ۷و۸ می باشد . بدنه ی این دمپر موتوری دارای عمق ۱۵ سانتی و لبه هایی به عرض ۳ سانت می باشد . تجهیزات کنترل هوا را مسدود یا تنظیم می کند. در دبی بالای جریان هوا در کانال های انتقال هوا در بعضی مقاطع خاص مانند زانوها، تبدیل مقاطع و بدلیل جلوگیری از اختلاط هوا و افت شدید و نیز بوجود آمدن یک جریان سیال آرام در داخل کانال، از پرههای تغییر مسیر هوا که از آنها به عنوان ترنینگ ون نیز یاد میشود استفاده میگردد.

دمپر کانال موتوری چهارگوش با اصابت هر وسیله ای به سمت کانال که با شدتی مانند انفجار اتفاق بیوفتد، پره ها با شدت بسته می گردد. دمپر برقی دایره ای در جهت کانال های دایره ای (مانند کانال های مارپیچ و کانال های دایره ای با جوش های طولی) استفاده می شود و از یک حجم استوانه ای تشکیل شده توسط یک تیغه مدور نصب شده در وسط این استوانه تشکیل شده است. سرعت مکانیزم بسته شدن دمپر بسیار مهم و حائز اهمیت است و در ساخت آن باید از فنر های با کیفیت استفاده شود که قادر به تحمل فشار انفجار را داشته باشد و این عمل به صورت اتومات صورت می پذیرد. بدنه ی آن به صورت کاملا جوشی و با ورق ضخامت 5 میلی متر به بالا است. دمپرهای ضد انفجار بسته به ابعاد اوپنینگ ها از ورق هایی با ضخامت بالا ساخته میشوند که حداقل آن برای فریم ها و پره ها در ابعاد ۳۰×۳۰ سانت ۳ میلیمتر میباشد، که خود آن هم با شبکه های فلزی تقویت میشوند. ​​​​.

5. سرهمبندی تمامی تجهیزات مثل: بوش یاطاقان، شفت و…دمپر آپوزیت و قطعات مرتبط مراحل ساخت دمپر ضد انفجار به صورت خلاصه در مراحل زیر انجام میشود. زمانی که فن شروع به کار میکند؛ با باز شدن پرههای این دمپر هوای داخل به سمت بیرون هدایت میشود. این فرایند توسط پره هایی که در این دریچه به کار رفته است، انجام می گیرد. این فرایند توسط پره هایی که در این ابزار به کار گرفته شده، انجام می گیرد. شفت این دمپرها بصورت گالوانیزه سرد پوشش داده می شود. 5. سرهمبندی تمامی تجهیزات مثل: بوش یاطاقان، شفت و… پره ها و شفت ها دارای یاتاقانهایی از جنس استیل ضد زنگ. تنها راه ورود موج انفجار از راه کانال تهویه هواست که لازم است با نصب و تعبیه دمپر ضد انفجار راه را برای ورود موج انفجار مسدود کرد. درواقع میتوان آن را به شیر آب تشبیه کرد که میتواند با باز و بسته شدن جریان را کنترل کند. تنها در زمان انفجار بمب یا هر نوع انفجار دیگر که موج شدیدی داشته باشد پره های آن به سرعت بسته می شوند. همان طور که ذکر شد دمپر ضد انفجار از جنس گالوانیزه گرم ساخته شده و در ورودی یا خروجی مکان هایی که لاین تاسیسات قرار دارند، بر سر راه آن ها نصب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید